La sfârşitul anilor `40,  frații Dick și Mac McDonald erau în căutarea  posibilităților de îmbunătățire a Drive In - ului micuţ pe care îl deţineau în San Bernardino, California. În loc să-şi continue existenta afacere, care deja aducea un câștig decent - 200 000 de dolari pe an, ei au inventat un concept complet nou, bazat pe un serviciu rapid, la preturi mici şi cifra de afaceri mai mare.

În 1954, frații McDonald s au întâlnit pentru prima dată cu Ray Kroc - comerciant care avea o afacere cu mașini pentru fabricarea milkshake-uri. Ray avea pe atunci  52 de ani. Acesta a fost primul pas  în constituirea a ceea ce a devenit brand-ul McDonald’s, pe care îl cunoaștem astăzi.

Ray Kroc a început să munceasca încă din timpul liceului – la început într-un magazin de legume, apoi în postură de vânzător de limonadă iar în timpul primului război mondial, la doar  15 de ani, Ray a fost șofer de ambulanța. Ulterior, a început a comercializa pahare de hârtie, a fost şi agent  imobiliar, ca în cele din urmă să dezvolte afacerea cu masinile pentru fabricarea cocktail-uri. Timp de 25 de ani Ray a promovat un nou concept în industria alimentară – mixerul multifuncţional. El doar conducea o afacere, nu a vândut hamburgeri sau milkshake-uri. Astfel,  25 ani mai târziu, el știa despre industria fast-food mai mult decât orice profesionist. La un moment dat,  Ray a primit o comandă pentru opt mixere multifuncţionale  de la frații McDonald.  Fiecare mixer ar putea produce 5 cocktail-uri la fiecare minut, opt mixere - 40 cocktail-uri pe minut.  "Vreau să văd acest restaurant" - a declarat Ray și a plecat într-o călătorie lungă spre vest.  Văzând restaurantul fraților McDonald în San Bernardino, în 1954, Ray Kroc a rămas impresionat. Spre deosebire de alţi afacerişti ai anilor 50, el a fost singurul în măsură să evalueze realizarea frați. Ray nu mai văzuse niciodată un restaurant, care ar putea servi atât de mulți oameni într-o perioadă atât de scurtă de timp. El s-a întâlnit cu fratii McDonald pentru a discuta ideea de a deschide mai multe astfel de locaţii. Inițial Ray era doar în pozitia de partener în aprovizionarea cu mixere. Ideea a placut fraţilor McDonald insă aceştia au văzut  şi un obstacol :
 "Unde putem găsi pe cineva care poate implimenta această idee în practică?"
 "Ei bine ... ce părere aveţi de candidatura mea ? ”,  a raspuns Ray.

La 5 aprilie 1955, în orașul Des Plains (Illinois), a fost deschis primul restaurant  McDonald’s. Ray Kroc a depus toate eforturile pentru a face locaţia cât mai atractivă pentru vizitatori. Principiile care au stat la baza succesului se compuneau din formula:  Calitate + Servire+ Curatenie = Valoare. Rezultatul nu s-a lăsat aşteptat mult timp – treptat, McDonald s se transformă într-un adevărat model de servire rapidă. Curând McDonald’s  s-a extins peste tot în Statele Unite, aşa încât la sfârșitul anului 1956 cifra de afaceri s-a ridicat la 1,2 mil.dolari cu un total de 14 restaurante.  În următorii 4 ani au fost deschise alte 228 de restaurante cifra de afaceri ridicându-se la 37,6 milioane de dolari. Pe la mijlocul anilor `60, compania atinge cifra de 400 milioane Hamburgeri vânduţi. În 1984, Ray Kroc a murit, acest lucru neafectând dezvoltarea afacerii. În timp, cifra de afaceri a companiei a depășit 10 miliarde dolari, reuşindu-se comercializarea a peste 50 miliarde hamburgeri în 36 de țări cu peste 8300 restaurante. Conform statisticii, la fiecare 17 ore, se deschide un nou McDonald’s în lume, în medie cifra de afaceri fiind de 1.264 milioane de dolari.

McDonald’s este singura companie cu «Standard & Poor 500" implimentat încă din 1965 pentru 100 de trimestre consecutive, în fiecare an comunicându-se creșterea veniturilor și profitului din acțiuni. Nu este surprinzător că revista "Better Investing Magazine " a catalogat compania McDonald’s una dintre cele mai populare  companii iar acțiunile acesteia  - drept cele mai solicitate... O alta revistă "Life", l-a inclus pe Ray Kroc în topul celor mai mari 100 din americani ai secolului XX.

În 1985, McDonald’s a fost inclusă în lista "Dow Jones Industrial" (indicele zilnic al economiei naționale din SUA, care este calculat pe baza performanței a 30 de companii cele mai mari şi mai influente din toată țara). Astfel, afacerea cu hamburgeri a căpătat autoritate fiind poziţionat printre afacerile cu avioane, trenuri și automobile, ca fiind una dintre principalii piloni ai economiei americane.
Astăzi, zeci de mii de restaurante McDonald’s servesc milioane de oameni zilnic, în toată lumea. Creșterea incredibilă și succesul McDonald’s poate fi generalizat la afirmaţia lui Ray Kroc, din momentul când a văzut primul McDonald’s:

 
«Acesta va fi un succes oriunde!"



 
 
Urmăreşte-ne pe  
Copyright © 2015 IM « FOOD PLANET RESTAURANTS » S.R.L.
McDonald’s Moldova